27.04.2021

Suzuki, Subaru, Toyota, Daihatsu i Mazda pracują nad nowym standardem komunikacji w samochodach

Suzuki Motor Corporation zawarło porozumienie z czterema koncernami motoryzacyjnymi w sprawie wspólnego standardu dla nowej generacji systemów multimedialno-komunikacyjnych opartych o łączność internetową. Japońskie marki będą pracować nad promocją zestandaryzowanych aplikacji i usług.

Suzuki Motor Corporation (Suzuki), Subaru Corporation (Subaru), Daihatsu Motor Co. Ltd. (Daihatsu), Toyota Motor Corporation (Toyota) i Mazda Motor Corporation (Mazda) zawarły porozumienie w sprawie wspólnego opracowania specyfikacji technicznych dla nowej generacji systemów multimedialno-komunikacyjnych w samochodach.

Obecnie poszczególni producenci samochodów opracowują niezależnie systemy multimedialno-komunikacyjne w pojazdach. Nawet, gdy samochody różnych marek są wyposażone w te same funkcje i usługi, jak na przykład system zdalnego sterowania, każda firma opracowuje rozwiązanie według własnych technologii i standardów.

Sygnatariusze porozumienia zobowiązali się również do promowania i rozwoju ujednoliconych systemów multimedialno-komunikacyjnych wykorzystujących usługi podłączone do sieci. Wszystko w celu zapewnienia wygodnych, bezpiecznych i sprowadzonych rozwiązań w ramach transformacji określonej akronimem CASE (connected, autonomous/automated, shared, and electric). Aplikacje wraz z usługami internetowymi to jedne z filarów, które rozwijają się równie dynamicznie jak automatyczna/zautomatyzowana jazda, współdzielenie samochodów i przejazdów oraz elektryfikacja napędów. Rozwój usług internetowych w samochodach wykorzystuje technologię chmury, internetu rzeczy, big data i sztucznej inteligencji.

W odpowiedzi na zachodzące zmiany producenci będą możliwie szybko dążyć do wprowadzenia nowych aplikacji i usług mobilnych. Współpraca pomiędzy koncernami w ramach zestandaryzowanej infrastruktury pozwoli każdemu z koncernów skupić się na samym rozwijaniu aplikacji i usług bez kompromisów w kwestiach wydajności.

Na obecnym etapie Suzuki, Subaru, Daihatsu i Mazda, będą wprowadzać własne rozwiązania i aplikacje do platformy komunikacyjnej Toyoty. Jednocześnie partnerzy rozpoczną prace nad zunifikowanym systemem multimediów i łączności nowej generacji, opartym na opracowanym wspólnie standardzie wymiany informacji między samochodami i centrami danych. Nowe systemy będą oferować wyższą jakość i szybkość połączeń. Takie rozwiązanie pozwoli odciążyć zespoły pracujące nad oprogramowaniem u każdego z producentów, przez co obsługa, aktualizacje systemu oraz wprowadzanie nowych funkcji będzie znacznie uproszczone.

Schemat koncepcyjny działania usług opartych o połączenie z siecią



Suzuki, Subaru, Daihatsu, Toyota i Mazda są otwarte na współpracę z innymi partnerami zainteresowanymi dalszym rozwojem i standaryzacją systemów multimedialno-komunikacyjnych w samochodach.

06.09.2022

Suzuki wkrótce uruchomi usługę SUZUKI CONNECT

Suzuki w październiku uruchomi w Polsce usługę sieciową SUZUKI CONNECT, która wykorzystuje moduł komunikacji danych pojazdu do łączenia użytkowników z ich pojazdami w czasie rzeczywistym za pośrednictwem aplikacji dla urządzeń mobilnych korzystających z systemów operacyjnych iOS oraz Android.

Dowiedz się więcej
06.09.2022

Japoński piłkarz Yudai Shinonaga dołączył do Korony Kielce

22-letni Yudai Shinonaga, w poprzednim sezonie związany z klubem Warmia Olsztyn, wzmocnił drugi skład Korony Kielce. Paweł Golański, dyrektor sportowy Korony, scharakteryzował japońskiego piłkarza jako „ofensywnie ukształtowanego pomocnika, mogącego grać również na skrzydle”.

Dowiedz się więcej
05.09.2022

Dokąd się dziś wybierzesz? Oto dwie premiery jednośladów Suzuki: V-Strom 1050 i V-Strom 1050 DE

W gamie Suzuki właśnie zadebiutowały dwa motocykle: V-Strom 1050 i V-Strom 1050 DE. Obydwa są na długie trasy, ale różnią charakterem. Zostały zbudowane na tej samej platformie, mają ten sam silnik i podobne rozwiązania elektroniczne.

Dowiedz się więcej
22.08.2022

Suzuki sponsorem tytularnym koszykarskiej drużyny Arka Gdynia

Na koniec sierpnia kolejny news związany z konsekwentnym zaangażowaniem Suzuki Motor Poland w promocję oraz pomoc dla polskiego sportu. Suzuki właśnie zostało partnerem tytularnym koszykarskiej drużyny Arka Gdynia.

Dowiedz się więcej